KENALI KAMI:

WONDER BENGALS cattery adalah sebuah taman rimba kecil yang menempatkan kucing bengal yang terletak di Taman Putra Perdana, Puchong, Selangor, Malaysia.

WONDER BENGALS berdaftar dengan The International Cat Association USA (TICA) no. pendaftaran 22279 bagi menternak kucing bengal asli, berkualiti, cantik dan diiktiraf. Setiap kucing bengal kami mempunyai sijil pendaftaran(Pedigree) dari TICA, Microchip dan rekod kesihatan yang berjadual.


Tuesday 9 April 2013

cerita dr sya..


ini adalah spesis kucing dr hutan khatulistiwa dan haiwan ini lebih dikenali dengan nama asian leopard cat. haiwan ini dilindungi oleh jabatan perhilitan malaysia.
semakin hari semakin banyak haiwan ini di jual secara terbuka contoh nye di mudah.my, adpost dan pelbagai lg rangkaian pengiklanan di internet.
harga yang ditawarkan tidak msk akal sedangkan risiko utk membela haiwan ini adalah sgt tggi jika didapati memiliki dan menyimpan haiwan ini tanpa lesen.
lesen utk memiliki haiwan ini tidak lg di keluarkan oleh jabatan perhilitan utk mengelakkan kepupusan baka haiwan ini.
 haiwan ini adalah haiwan terlindung dibwh akta pemeliharaan dan denda yang dikenakan adalah sebanyak rm500k.. besarkn jumlah tu..

teruskan bersama sya nnt.. ada hal skit.. akan disambung kemudian..9/4/13 jam23:32

2 comments: